E-Ticaret Nedir ?

Son yıllarda yaşadığımız teknolojik devrim, sadece günlük yaşamımızı etkilemekle kalmadı, gerek hayatımızı gerek iş yaşamı ve ekonomik faaliyetlerle ilgili tüm alanları doğrudan yeniden yapılandırmaya başladı.

Teknolojinin getirdiği bu yeni yapılanma, yeni ekonomi, farklı web siteleri , siteler üzerinden elektronik ticaret (e-ticaret), elektronik bankacılık, e-devlet gibi kavramları da bize öğretti. Ve bu son güncel internet nimetlerini kullanan kurumlar,kuruluşlar ve kişiler , işlerinde verimlilik, rekabet gücü olarakta büyük yol katettiler.

Aslında tüm bu yazdıklarımızı elektronik ticaret (e-ticaret sistemi) sistemi çok güzel özetliyor.Bir düşünün mesela,şimdilerde girdiğiniz herhangi bir siteden gönül rahatlığı ile internetten alış-veriş yapabiliyor, dilediğiniz ürünü bir kaç gün içinde teslim alabiliyorsunuz. Böylelikle, hem şirketler kolayca ürünlerini pazarlayabiliyor,hem de müşteriler dilediği gibi istediği ürünü neredeyse tek tıklama ile satın alabiliyor. Bu sürece katılan dünyadaki irili ufaklı ticari birimler yepyeni bir verimlilik, sınırsız pazar ve rekabet gücü elde etmeye başladılar.

Aslında E-ticaret sistemini internet üzerinden yapılan tüm bilgi,para,hizmet gibi ekonomik değerlerin takası olarak niteleyebiliriz.Geleneksel ekonomide üretim faktörleri bilindiği gibi sermaye, toprak ve işgücü olarak kabul ediliyordu. Teknoloji devrimi bu faktörlere, geleneksel faktörlerden daha da etkin şekilde teknoloji, bilgi ve yaratıcılığı ekledi. Bu durum sadece ekonomik değişim çeşitliğini arttırmadı, ayrıca sermaye, işgücü kapasitesi yönünden kısıtlı olan ticari birimlere de (KOBİ´ ler gibi) büyük ticari birimlerin sahip olduğu ölçüde verimlilik ve rekabet gücü şansı sağladı.

e-ticaret sitesi

E-ticaret web sitesi yaptırmaktan korkmayın..

Ülkemizde ise, toplam işletmelerin %99´undan fazlasını ve toplam istihdamın yaklaşık %55´ini ekonomiye kazandıran KOBİ´ ler, dünya pazarlarına girebilmek, rekabet alanlarını genişletmek ve maliyetleri düşürüp kurum içi verimliliklerini arttırmanın en etkili yolunun teknolojiyi, özellikle interneti kullanmak ve dolayısı ile e-ticaret uygulamalarına geçmek olduğunu görebiliyorlar.

Hem firmadan müşteriye yönelik B2C (Business to customer) hem de firmadan firmaya B2B (business to business) e-ticaret kanallarını kullanabilme konusunda oldukça elverişli konumda olan KOBİ dünyası, pazar bulma ve iç verimlilik yönünden büyük işletmelerle arasındaki bu ayrımı (ya da dezavantajları) e-ticaretle ortadan kaldırıyor. İhracat, uygun maliyetlerde kredi, üretim faktörü, yatırım malı bulma vs. gibi çok sayıda konuda KOBİ ve büyük işletmelerin eşit şartlarda rekabet edebilecekleri tek alanın e-ticaret olduğu görünüyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir