Marka Elçisi Kimdir, Marka Elçisi Ne Yapar?

Marka elçisi, son yıllarda sıkça duyduğumuz bir kavramdır. Peki marka elçisi nedir? Sosyal medya platformlarında bu kişiler markanın itibar yönetimi projelerini yürütür ve marka prestijini yükseltir. Marka elçisi ne iş yapar? Bu kişiler, markanızın, güvenilir bir imajı olmasını sağlar. Böylece dolaylı olarak müşteri kazanmanıza ve satışları arttırmanıza yardımcı olur. Marka temsilcileri, sosyal medyada marka ve ürünleriniz ile ilgili olumlu yorumlarda bulunur ve olumsuz yorumlara karşı markanızı savunurlar.

Marka Elçisi Nasıl Olunur?
Bir ürünü kullanan ve çok beğenen müşteri, bu marka ile ilgili sosyal medya mecralarında olumlu yorumlarda bulunur. Böylece birçok tüketici de bu olumlu yorumlar ile markanın ürünlerini satın almaya başlar. Araştırmalar gösteriyor ki tüketicilerin olumlu yorumları marka imajını fazlasıyla etkiliyor ve markanın ürünlerini almaya yöneltiyor. Kulaktan kulağa reklam süreci satın almaya karar verme sürecini olumlu yönde etkiliyor. Markanızın olumlu yorumları arttıkça satışlarda buna paralel olarak artacaktır.

Marka Elçisini Nasıl Seçersiniz?
Markanızın sosyal medya hesaplarında bir tarama yaparak marka temsilcilerinizi seçebilirsiniz. Markanızın ürünleri hakkında olumlu yorumları sürekli olarak yapan ve markanızı olumsuz görüşlere karşı savunan kişiler sizin potansiyel marka temsilcilerinizdir. Bu kişiler ile etkileşime girin ve iletişim halinde olun.

Elçilerinize Motivasyon Sağlayın
Elçileriniz için para motivasyonu sağlamak yanlış bir seçim olacaktır. Çünkü onlar zaten sizin markanızın ürünlerini zevkle ve beğenerek kullanıyorlar. Bu yüzden onlar için ürünlerinizi hediye edebilirsiniz. Ayrıca marka temsilcileriniz için özel olarak hediye kuponları da verebilirsiniz. Bunun dışında marka ürünlerini satın almaları için indirim kartları da verebilirsiniz. Onların yaptığı olumlu yorumlar sonucunda bu hediyeler ve kampanyalar onları daha iyi motive etmenize yardımcı olacaktır. Böylece kullanıcı etkileşimini doğal olarak arttıracaksınız. Marka temsilcilerinize, kendilerini özel hissettirecek biçimde davranmalısınız. Onlara kendilerini özel hissettirerek ve onların ihtiyaçları ile isteklerini önemseyerek markanızın doğal reklamını yaptırabilirsiniz. Üstelik sıfır maliyet ile bunu yapabilirsiniz. Bunun dışında elçilerinize kullandıkları ürünler ile ilgili fikirlerini sorabilirsiniz. Onların ürünler hakkındaki deneyimleri de size ufuk açıcı fikirler verebilir. Ürüne çeşitli eklemeler yaparak kullanıcı deneyimini ürün içinde vurgulayabilirsiniz.

 

kaynak:dijilota.com

Sevebilirsin...